Veelgestelde vragen

Inhoudsopgave

1. Wat is SeatMe

2. Hoe werkt het reserveren?

3. Hoe weet ik dat mijn reservering bevestigd is?

4. Wat zijn mijn verplichtingen als ik heb gereserveerd?

5. Hoe kan ik mijn reservering wijzigen of annuleren?

6. Ik zie bij een restaurant mijn gewenste tijd in het "grijs" staan. Wat betekent dit?

7. Ik wil met een grotere groep reserveren. Is dit mogelijk?

8. Hoe werkt het SeatMe spaarpunten systeem?

9. Hoe kan ik als restauranthouder meer informatie ontvangen over SeatMe?

10. Mijn vraag staat hier niet tussen. Hoe kan ik een vraag stellen?

1. Wat is SeatMe
SeatMe maakt het je makkelijk om snel online een tafel te reserveren bij een leuk restaurant. Op www.seatme.nl en via onze Apps vind je meer dan 1300 restaurants in vrijwel heel Nederland, van sterrenzaak tot eetcafe. En het aantal deelnemende restaurants neemt wekelijks toe. Je kunt erop vertrouwen dat je reservering via SeatMe goed wordt verwerkt. Wij werken al jaren samen met veel van de meest veeleisende restauranthouders in het land. Iedere maand vinden meer dan 200.000 gasten via SeatMe een tafel!

2. Hoe werkt het reserveren?
De restaurants die aan SeatMe deelnemen, gebruiken SeatMe als digitaal reserveringsboek voor het bijhouden van al hun reserveringen. Daardoor weten we precies waar tafels beschikbaar zijn. Jij kunt op de website of in de Apps aangeven waar, wanneer en met hoeveel personen je wilt eten. SeatMe laat vervolgens zien waar je terecht kunt. Hierin is SeatMe uniek, we laten alleen de restaurants zien die beschikbaarheid hebben in combinatie met het tijdstip en aantal personen van je reservering. SeatMe helpt je vervolgens bij het maken van een goede keuze. Zin in Italiaans? Of een trendy restaurant? Of zoek je een restaurant in een bepaalde wijk? Op SeatMe kun je eenvoudig zoeken naar iets van je zin. Heb je een leuk restaurant gevonden, dan vind je foto's, menukaarten, beoordelingen en alle andere informatie over het restaurant. In een handomdraai maak je vervolgens gratis een online reservering. Je reservering verwerken wij direct in het digitale boek van het restaurant en wij sturen jou ook direct een bevestiging via email. Je kunt je tafelgenoten ook direct de details van de reservering doorgeven. Je kunt erop vertrouwen dat je reservering via SeatMe goed wordt verwerkt. Wij werken al jaren samen met veel van de meest veeleisende restauranthouders in het land. Iedere maand vinden meer dan 200.000 gasten via SeatMe een tafel!

3. Hoe weet ik dat mijn reservering bevestigd is?
Je online reservering via SeatMe wordt direct ingeschreven in het digitale reserveringsboek van het restaurant en is daardoor automatisch bevestigd. Je ontvangt direct nadat je de reservering hebt gemaakt een reserveringsemail met een reserveringsnummer. (Als je een account hebt aangemaakt bij SeatMe, dan vind je je reserveringen ook terug op "My SeatMe"). Je hoeft daardoor niets meer te doen en ook het restaurant zal normaal gesproken geen contact met je opnemen (tenzij je hierom hebt gevraagd, bijvoorbeeld via een notitie bij de reservering).

4. Wat zijn mijn verplichtingen als ik heb gereserveerd?
Reserveren via SeatMe verplicht je tot niets en is gratis. Sterker, met iedere reservering via SeatMe spaar je voor dinercheques. Je kunt je reservering altijd eenvoudig en kosteloos wijzigen of annuleren (online). Mocht er een wijziging in je reservering of moet je annuleren, dan is het natuurlijk wel zo aardig richting het restaurant om dit zo snel mogelijk aan ze door te geven (online). Hoe je dit kunt doen, lees je onder het volgende punt. Je kunt erop vertrouwen dat je reservering via SeatMe goed wordt verwerkt. Wij werken al jaren samen met veel van de meest veeleisende restauranthouders in het land. Iedere maand vinden meer dan 200.000 gasten via SeatMe een tafel!

5. Hoe kan ik mijn reservering wijzigen of annuleren?
Je kunt je reservering altijd eenvoudig en kosteloos wijzigen of annuleren (online). Wijzigen of annuleren is eenvoudig mogelijk via een link in de bevestigingen-email die je hebt ontvangen of door in te loggen op "My SeatMe" (dit is alleen mogelijk als je een account hebt aangemaakt). Mocht er een wijziging zijn in je reservering of moet je annuleren, dan is het natuurlijk wel zo aardig richting het restaurant om dit zo snel mogelijk aan ze door te geven.

6. Ik zie bij een restaurant mijn gewenste tijd in het "grijs" staan. Wat betekent dit?
De beschikbare tijden waarop je bij het restaurant van je keuze kunt reserveren (in combinatie met datum en aantal personen), zijn groen gekleurd. Als een tijdsblokje in het grijs staat, betekent dit dat het restaurant op dit tijdstip in combinatie met het aantal personen waarmee je wilt eten geen beschikbaarheid meer heeft.

7. Ik wil met een grote groep reserveren. Is dit mogelijk?
Bij vrijwel alle restaurant op SeatMe kun je tot en met een groepsgrootte van 8 personen online reserveren. Bij een beperkt aantal restaurants kun je een online reservering plaatsen tot en met 15 personen. De meeste restaurants hebben vanaf 9 personen graag persoonlijk contact, bijvoorbeeld om een menu af te spreken. Als je op www.seatme.nl een restaurant hebt gevonden waar het niet mogelijk is om een online reservering te maken voor de grote groep waarmee je wilt eten, dan kun je het restaurant het beste even bellen. Je vindt het telefoonnummer links boven op de restaurantpagina op SeatMe.

8. Hoe werkt het SeatMe spaarpunten systeem?
Reserveren via SeatMe is niet alleen gemakkelijk. Je verdient er ook aan! Wordt lid van SeatMe en verdien automatisch spaarpunten met iedere online reservering die je maakt via www.seatme.nl! De punten kun je inwisselen voor een dinercheque, die kan worden besteed bij alle SeatMe restaurants, die onze bon accepteren. Nadat je een account hebt aangemaakt op www.seatme.nl en aangemeld bent gebleven voor onze nieuwsbrief, ontvang je automatisch 100 punten voor iedere reservering die je maakt. Het totaal aanpunten dat je op deze manier hebt gespaard, vind je terug bij je accountinformatie en in iedere bevestigingsemail nadat je een reservering hebt gemaakt. Als je tenminste 2.000 punten hebt gespaard, kun je deze inwisselen tegen een SeatMe dinercheque. Wij hebben cheques voor 2.000 punten (€20,-), 5.000 punten (€50,-) en 10.000 punten (€100,-). Schrijf je hier in. Je ontvangt alleen punten als je reserveert via www.seatme.nl of onze Apps en als je de reservering maakt met je actieve account.

9. Hoe kan ik als restauranthouder meer informatie ontvangen over SeatMe?
Restauranthouders vinden hier meer informatie over SeatMe. Nog liever hebben we persoonlijk contact. Bel ons daarom voor een gesprek op telefoonnummer: 020 - 624 20 34.

10. Mijn vraag staat hier niet tussen. Hoe kan ik een vraag stellen?
Je kunt ons met vragen altijd mailen op info@seatme.nl.